کاهش اضطراب دانش‌آموزان

کاهش اضطراب دانش‌آموزان

اضطراب و استرس، یکی از مشکلاتی است که در درصد قابل توجهی از دانش آموزان وجود دارد و متاسفانه تاثیرات مخربی بر عملکرد دانش آموزان در مدرسه و حتی در خانه دارد. نتیجه این اضطراب و استرس مانند سایر ناتوانی های یادگیری، کاهش عملکرد درسی و تحصیلی دانش آموزان خواهد بود


بیشتر...

مکان مطالعه خوب چه ویژگی‌ها و اهمیتی دارد؟

مکان مطالعه خوب چه ویژگی‌ها و اهمیتی دارد؟

همه ما به دنبال جایی دنج و دوست‌داشتنی برای مطالعه می‌گردیم، جایی که آرامش آن ما را به دنیای عمیق داخل کتاب‌ها ببرد. اگر اهل مطالعه هستید، حتما بارها به این موضوع فکر کرده‌اید که مکان مطالعه باید چگونه باشد؟ رنگ، نورپردازی، امکانات، تهویه، سکوت و غیره از جمله فاکتورهایی است که برای ایجاد به فضای مطالعه جذاب در نظر می‌گیریم. فضایی که ما برای مطالعه انتخاب می‌کنیم می‌تواند باعث افزایش کیفیت مطالعه ما شود.


بیشتر...

ویژگی های یک کلاس درس موثر:

ویژگی های یک کلاس درس موثر:

اگر کسی از شما به عنوان معلم بپرسد کلاس درس واقعی چگونه شکل می گیرد، چه می گویید؟

کلاس درس موثر کلاسی است که یادگیرندگان در آن از یادگیری لذت می برند و مهارت های مناسبی کسب می کنند. و این ماموریت واقعی مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاهی است.

اما اگر کسی از شما به عنوان معلم بپرسد کلاس درس واقعی چگونه شکل می گیرد، چه می گویید؟


بیشتر...

استقلال در کودکان: چگونه فرزندانی مستقل بار آوریم ؟

استقلال در کودکان: چگونه فرزندانی مستقل بار آوریم ؟

کسب استقلال و مهارت در کودکان از سال های اولیه تولد او شروع می شود و بچه ها به طور طبیعی و غریزی دوست دارند کارهایشان را خودشان انجام بدهند و یاد بگیرند.
مسئولیت نهایی والدین، آماده کردن فرزند برای دستیابی به استقلال واقعی است. ما در صورتی می توانیم بگوییم این وظیفه را به خوبی انجام داده ایم که فرزندان ما به هنگام ترک خانه و آماده شدن برای شروع و ساختن بنای یک زندگی جدید، دارای اعتماد به نفس باشند.


بیشتر...